تبلیغات
آموزش تخصصی یوگای پرانا - اوتان‌آسانا Uttanasana هشت* (شکل25)
 
آموزش تخصصی یوگای پرانا
درباره وبسایت


با سلام خدمت کلیه دوستان
این وبگاه با هدف آموزش و اطلاع رسانی در ضمینه یوگا طراحی گردیده است ، و در حال حاظر مطالب وبگاه بسیار اندک است اما امید است با کمک ومساعدت همه دوستداران یوگا این وبگاه به یک مجله اینترنتی صد در صد علمی و مفید تبدیل گردد . در این وبگاه شما هیچ گونه مطلب کپی از سایت های فارسی زبان نخواهید دید و سعی شده از ترجمه منابع انگلیسی استفاده گردد . در صورت تمایل به ترجمه متن و ارسال متون و مقالات مفید و مرتبط می توانید از قسمت تماس با ما یا از طریق شماره تماس 09178021303 با ما در تماس باشید .
instagram:prana.yoga
عضویت در گروه تلگرام
09178021303محمد مسعودیان

مدیر وبسایت : پرانا یوگا
نویسندگان
برچسبها
چهارشنبه 11 آذر 1394 :: نویسنده : پرانا یوگا

اوتان‌آسانا Uttanasana هشت* (شکل25)

اوت Ut حرفی است که به آرامش و شدت اشاره دارد. فعل تان Tan به معنای کشیدن، بسط دادن و دراز کردن است. در این آسانا ستون فقرات به آرامی و شدید کشیده می‌شود.

فن

1. در تادآسانا بایستید (شکل1) و زانوهای خود را سفت کنید.

2. دم را بیرون دهید؛ به جلو خم شوید و انگشتان دست را روی زمین قرار دهید. سپس کف دست‌ها را کنار پاها و عقب پاشنه‌ها روی زمین قرار دهید. پاها را از زانو خم نکنید.

3. سعی کنید سر را بالا نگه دارید و ستون فقرات را بکشید. سرین‌ها را اندکی به جلو و به سمت سر بیاورید تا پاها عمود بر زمین قرار گیرند.

4. در این وضعیت بمانید و دوبار نفس عمیق بکشید.

5. دم را بیرون دهید؛ تنه را به پاها نزدیک کنید و سر را روی زانوها قرار دهید. (شکل25)

6. زانوها را سفت نگه دارید و کاسه زانوها را کاملا بکشید. یک دقیقه با تنفس عمیق و نرم در این وضعیت بمانید.

7. دم را فرو دهید؛ بدون اینکه کف دست‌ها را از زمین بردارید سر را مثل وضعیت 3 از زانوها بلند کنید.

8. بعد از دوبار تنفس، نفس عمیق بکشید؛ دست‌ها را از زمین بلند کنید و به تادآسانا بازگردید. (شکل1)

تاثیرات

این آسانا دردهای شکمی را بهبود می‌بخشد؛ کبد، طحال و کلیه‌ها را تقویت می‌کند. همچنین در دوران قاعدگی دردهای شکمی را از بین می‌برد؛ ضربان قلب را کاهش می‌دهد و به اعصاب نخاعی جان تازه‌ای می‌بخشد. اگر دو یا چند دقیقه در این وضعیت بمانید هرگونه افسردگی روانی از بین می‌رود. این وضعیت به دلیل آرام کردن سلول‌های مغزی برای کسانی که به سرعت دچار تهییج می‌شوند موهبت بزرگی بشمار می‌رود. بعد از به پایان رساندن آسانا احساس آرامش و خونسردی ایجاد می‌شود؛ چشم‌ها شاداب می‌شوند و ذهن آرام می‌شود.

کسانی که به هنگام انجام دادن شیرش آسانا Sirsasana (شکل 90) در سر احساس سنگینی می‌کنند؛ بر افروخته می‌شوند یا دچار ناراحتی‌های دیگر می‌شوند؛ ابتدا باید اوتان آسانا را انجام دهند. بعد از آن می‌توانند شیرش آسانا (ایستادن روی سر) را به راحتی و سهولت انجام دهند.

 





نوع مطلب : سبک : آینگر، آساناهای مقدمانی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
دوشنبه 27 شهریور 1396 06:12 ب.ظ
Hi, its good post concerning media print, we all understand media is a fantastic source of data.
سه شنبه 17 مرداد 1396 09:45 ق.ظ
Excellent goods from you, man. I've understand your stuff previous to and you're just too great.

I really like what you have acquired here, really like what you're saying
and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still care
for to keep it smart. I can't wait to read much more from
you. This is really a great web site.
شنبه 14 مرداد 1396 11:04 ب.ظ
Hmm it looks like your blog ate my first comment (it was super long) so I guess I'll
just sum it up what I submitted and say, I'm thoroughly enjoying your blog.

I too am an aspiring blog blogger but I'm still new to the
whole thing. Do you have any helpful hints for inexperienced blog writers?
I'd certainly appreciate it.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


موضوعات
آمار وبسایت
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :