تبلیغات
آموزش تخصصی یوگای پرانا - - دانورآسانا Dhanurasana
 
آموزش تخصصی یوگای پرانا
درباره وبسایت


با سلام خدمت کلیه دوستان
این وبگاه با هدف آموزش و اطلاع رسانی در ضمینه یوگا طراحی گردیده است ، و در حال حاظر مطالب وبگاه بسیار اندک است اما امید است با کمک ومساعدت همه دوستداران یوگا این وبگاه به یک مجله اینترنتی صد در صد علمی و مفید تبدیل گردد . در این وبگاه شما هیچ گونه مطلب کپی از سایت های فارسی زبان نخواهید دید و سعی شده از ترجمه منابع انگلیسی استفاده گردد . در صورت تمایل به ترجمه متن و ارسال متون و مقالات مفید و مرتبط می توانید از قسمت تماس با ما یا از طریق شماره تماس 09178021303 با ما در تماس باشید .
instagram:prana.yoga
عضویت در گروه تلگرام
09178021303محمد مسعودیان

مدیر وبسایت : پرانا یوگا
نویسندگان
برچسبها
چهارشنبه 11 آذر 1394 :: نویسنده : پرانا یوگا


دنور Dhanur به معنای کمان است. در این وضعیت از دست‌ها به عنوان زه‌کمان استفاده می‌شود تا سر، تنه و دست‌ها بالا کشیده شوند. این وضعیت شبیه یک کمان خمیده است.

تکنیک

1. روی شکم کاملا روی زمین دراز بکشید و صورت خود را رو به پایین نگه دارید.

2. دم را بیرون دهید و زانوها را خم کنید. بازوها را عقب ببرید و قوزک پای چپ را با دست چپ و قوزک پای راست را با دست راست بگیرید. دوبار نفس بکشید.

3. حال کاملا نفس را بیرون دهید. پاها را با بلند کردن زانوها از زمین، بالا بکشید و همزمان قفسه سینه را از زمین بلند کنید. بازوها و دست‌ها مانند زه کمان بدن را مثل یک کمان خمیده به حالت کشیده در می‌آورند. (شکل 28)

4- سر را بلند کنید و تا حد ممکن ن را عقب بکشید. دنده‌ها و استخوان‌های لگنی نباید روی زمین قرار گیرند. تنها شکم وزن بدن را بر روی زمین تحمل می‌کند.

5- هنگام بلند کردن پاها، زانوها را بهم نچسبانید؛ زیرا در این حالت پاها را نمی‌‌توان بقدر کافی بالا برد. بعد از اینکه پاها را کاملا بالا بردید؛ ران‌ها، زانوها و قوزک پاها را بهم بچسبانید.

6- بدلیل کشیده شدن شکم جریان تنفس سریع می‌شود. اما نگران این موضوع نباشید براساس توانایی خود از 20 ثانیه تا یک دقیقه در این وضعیت بمانید.

7. سپس قوزک پاهای خود را با بازدم رها کنید. پاها را دراز کنید: سر و پاهای خود را روی زمین قرار دهید و بیارامید.

تاثیرات

در این وضعیت ستون فقرات به عقب کشیده می‌شود. افراد مسن معمولا این کار را انجام نمی‌دهند. بنابراین ستون فقرات آنها انعطاف‌ناپذیر می‌شود. این آسانا ستون فقرات را انعطاق‌پذیر می‌سازد و اندام‌های شکمی را تقویت می‌کند. تجربه ثابت کرده است؛ کسانی که دچار جابجایی مهره‌های ستون فقرات هستند بدون نیاز به استراحت اجباری یا جراحی با تمرین منظم دنورآسانا و شالاب آسانا (شکل26) بهبود یافته‌اند.







نوع مطلب : سبک : آینگر، آساناهای متوسط، آساناهای مقدمانی، آسانا مربیگری درجه 3، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 26 آبان 1397 01:27 ق.ظ
Sling tv coupons and promo codes for november 2018
Hi there! This blog post couldn't be written any better!
Reading through this article reminds me of my previous
roommate! He always kept talking about this.
I'll send this post to him. Fairly certain he'll have a great read.
Thank you for sharing! Sling tv coupons and promo codes for november 2018
یکشنبه 13 آبان 1397 02:46 ق.ظ
Thanks for sharing such a nice opinion, post is good, thats why i have read it
fully
دوشنبه 7 آبان 1397 03:31 ب.ظ
Hi there colleagues, its fantastic piece of writing on the topic of teachingand completely explained, keep it
up all the time.
پنجشنبه 3 آبان 1397 07:55 ب.ظ
This site was... how do you say it? Relevant!! Finally I have found
something which helped me. Many thanks!
چهارشنبه 25 مهر 1397 09:46 ب.ظ
This post is really a nice one it helps new web viewers,
who are wishing for blogging.
سه شنبه 24 مهر 1397 06:15 ب.ظ
Hey There. I discovered your weblog the use of msn. This is an extremely
smartly written article. I'll be sure to bookmark it and come back
to read extra of your helpful information. Thanks
for the post. I will definitely return.
جمعه 13 مهر 1397 04:49 ق.ظ
If you want to obtain a great deal from this paragraph
then you have to apply such methods to your won website.
پنجشنبه 12 مهر 1397 08:11 ب.ظ
If you are going for finest contents like I do, simply go to see this site all the time for the reason that it provides quality contents, thanks
دوشنبه 9 مهر 1397 03:38 ب.ظ
This article is truly a good one it assists new net viewers, who are wishing in favor of blogging.
یکشنبه 8 مهر 1397 06:33 ق.ظ
I really like what you guys tend to be up too. This type
of clever work and reporting! Keep up the good works guys I've added you guys to blogroll.
چهارشنبه 21 شهریور 1397 12:06 ب.ظ
Hey! I'm at work browsing your blog from my new iphone 4!
Just wanted to say I love reading your blog and look forward to all your posts!
Keep up the outstanding work!
دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 03:04 ب.ظ
Greetings! Very helpful advice in this particular post!
It is the little changes which will make the most important
changes. Many thanks for sharing!
سه شنبه 17 مرداد 1396 10:24 ق.ظ
Greate post. Keep writing such kind of information on your site.
Im really impressed by it.
Hello there, You have done a great job. I'll certainly digg it and for my part recommend to my friends.
I'm confident they will be benefited from this website.
یکشنبه 15 مرداد 1396 11:28 ق.ظ
This article is really a good one it assists new the web users, who are wishing for blogging.
شنبه 14 مرداد 1396 05:12 ب.ظ
Hi, this weekend is pleasant for me, as this time i am reading this fantastic informative
paragraph here at my residence.
پنجشنبه 14 اردیبهشت 1396 02:55 ق.ظ
Hey there, You have done a great job. I will definitely digg it and personally suggest to my friends.
I'm sure they will be benefited from this web site.
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 06:11 ب.ظ
Appreciating the dedication you put into your blog
and detailed information you offer. It's nice to come across a
blog every once in a while that isn't the same old rehashed material.

Excellent read! I've bookmarked your site and I'm
adding your RSS feeds to my Google account.
جمعه 25 فروردین 1396 04:21 ق.ظ
of course like your web-site but you need to
check the spelling on several of your posts.
A number of them are rife with spelling problems and I to find it very
bothersome to inform the reality then again I will definitely
come again again.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


موضوعات
آمار وبسایت
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

با عضویت در کانال تلگرام ما همیشه بروز باشید :)
برای ورود به کانال کلیک کنید / دانلود تلگرام نسخه ویندوز