تبلیغات
آموزش تخصصی یوگای پرانا - 20- اردا ناوآسانا Ardha Navasana
 
آموزش تخصصی یوگای پرانا
درباره وبسایت


با سلام خدمت کلیه دوستان
این وبگاه با هدف آموزش و اطلاع رسانی در ضمینه یوگا طراحی گردیده است ، و در حال حاظر مطالب وبگاه بسیار اندک است اما امید است با کمک ومساعدت همه دوستداران یوگا این وبگاه به یک مجله اینترنتی صد در صد علمی و مفید تبدیل گردد . در این وبگاه شما هیچ گونه مطلب کپی از سایت های فارسی زبان نخواهید دید و سعی شده از ترجمه منابع انگلیسی استفاده گردد . در صورت تمایل به ترجمه متن و ارسال متون و مقالات مفید و مرتبط می توانید از قسمت تماس با ما یا از طریق شماره تماس 09178021303 با ما در تماس باشید .
instagram:prana.yoga
عضویت در گروه تلگرام
09178021303محمد مسعودیان

مدیر وبسایت : پرانا یوگا
نویسندگان
برچسبها
دوشنبه 28 دی 1394 :: نویسنده : پرانا یوگا

 


اردا Ardha به معنای نصف و ناوا Nava به معنی کشتی، قایق یا آوند است. به این آسانا از این‌رو این نام را داده‌اند که به یک قایق شباهت دارد.

تکنیک

1. روی زمین بنشینید و پاها را صاف رو به جلو باز کنید. (شکل35)

2. انگشتان دست را قفل کنید و آنها را کمی بالاتر از گردن و در پشت سر قرار دهید.

3. دم را بیرون دهید. تنه را عقب ببرید و همزمان پاها را از زمین بلند کنید. ران‌ها و زانوها را سفت کنید و انگشتان پا را به طرف بالا نگه دارید. تعادل بدن را فقط بر روی سرین‌ها حفظ کنید و هیچ قسمتی از ستون فقرات را روی زمین قرار ندهید. (37) در این حال انقباض عضلات شکم و قسمت پایینی پشت را می‌توانید احساس کنید.

4. پاهای خود را در یک زاویه 30 تا 35 درجه با زمین و راس سر را در امتداد انگشتان پا نگه دارید.

5. 20 تا 30 ثانیه با تنفس عادی در این وضعیت بمانید. حفظ این وضعیت تا یک دقیقه بیانگر نیرومندی عضلات شکم است.

6. معمولا این گرایش وجود دارد که بعد از بازدم، نفس را حبس کنند ولی به هنگام انجام دادن این آسنه از نگهداشتن تنفس خودداری کنید. این آسنه با حبس نفس به جای اندام‌های شکمی روی عضلات شکم اثر می‌گذارد. نفس عمیق در ضمن تمرین آسنه انقباض عضلات شکمی را از بین می‌برد، برای حفظ این انقباض بعد از دم و بازدم نفس را حبس کنید و این فرایند را بدون تنفس عمیق ادامه دهید. این کار علاوه بر عضلات شکم اندام‌های شکمی را نیز ورزیده می‌کند.

7. به تفاوت میان ارده ناوآسنه و پریپورنه ناوآسنه دقت کنید. در دومی پاها زیاد بالا می‌آیند و فاصله پاها و شکم کمتر از اولی است.

تاثیرات

به دلیل تفاوت وضعیت پاها تاثیرات ارده ناوآسنه و پریپورنه ناوآسنه (شکل36) متفاوت است. در پریپورنه ناوآسنه تمرین روی روده‌ها اثر می‌گذارد در حالی که تمرین ارده ناواسنه روی کبد، کیسه صفرا و طحال اثر می‌گذارد.

در ابتدا عضلات پشت به قدری ضعیف است که نمی‌تواند فشار حاصل از این وضعیت را تحمل کند. با نیرومند شدن عضلات پشت، توان حفظ این وضعیت نیز به دست می‌آید. ضعیف بودن عضلات پشت از جهات بسیاری نقطه ضعف بشمار می‌اید مخصوصا برای زنان که برای وضع حمل به داشتن عضلات نیرومند پشت نیاز دارند. این دو آسنه به همراه پیچش جانبی ستون فقرات باعث نیرومندی پشت می‌شوند.

اهمیت عضلات سالم و نیرومند قسمت پایینی پشت زمانی بارز می‌شود که نشستن، برخاستن و راه رفتن افراد پیر را نظاره کنیم. آنها خودآگاهانه یا ناخودآگاهانه پشت خود را با دست می‌گیرند و این امر بیانگر آن است که پشت آنها ضعیف است و نمی‌تواند فشار را تحمل کند. مادام که پشت نیرومند باشد و به تکیه‌گاه نیاز نداشته باشد علی‌رغم افزایش سن احساسی از جوانی در انسان پدید می‌آید. این دو آسنه باعث نیرومندی و توانمندی پشت می‌شوند و به فرایند پیری موزون و راحت یاری می‌رسانند.

 

 





نوع مطلب : سبک : آینگر، آساناهای مقدمانی، آسانا مربیگری درجه 3، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 15 مهر 1397 02:53 ب.ظ
I am curious to find out what blog platform you're working with?
I'm having some small security issues with
my latest blog and I'd like to find something more risk-free.
Do you have any suggestions?
شنبه 14 مهر 1397 02:58 ب.ظ
This web site truly has all the information and facts I needed about this subject and didn't know who to ask.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1397 05:30 ق.ظ
Howdy would you mind letting me know which web host you're working with?
I've loaded your blog in 3 different browsers and I
must say this blog loads a lot quicker then most.
Can you suggest a good hosting provider at a honest price?
Thanks, I appreciate it!
دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 10:04 ق.ظ
I seriously love your site.. Very nice colors & theme.
Did you make this amazing site yourself? Please reply back
as I'm attempting to create my own site and would like to know where you
got this from or just what the theme is called. Many thanks!
جمعه 17 شهریور 1396 06:32 ق.ظ
Normally I do not learn post on blogs, however I
would like to say that this write-up very pressured me to check
out and do so! Your writing taste has been amazed me.
Thank you, very nice article.
شنبه 14 مرداد 1396 12:05 ق.ظ
I all the time used to study article in news papers but now as I am a user of web thus from
now I am using net for posts, thanks to web.
دوشنبه 12 تیر 1396 11:21 ب.ظ
Hello there, You've performed an incredible job. I'll definitely digg it and individually suggest to my friends.
I'm sure they will be benefited from this site.
دوشنبه 12 تیر 1396 05:09 ب.ظ
Thanks for finally writing about >آموزش تخصصی یوگای پرانا - 20- اردا
ناوآسانا Ardha Navasana <Liked it!
جمعه 26 خرداد 1396 11:26 ب.ظ
Excellent website you have here but I was curious if you knew of any community forums
that cover the same topics talked about here? I'd really like to be a part of community
where I can get advice from other experienced people that share
the same interest. If you have any suggestions, please let me know.
Appreciate it!
یکشنبه 21 خرداد 1396 05:01 ب.ظ
Glad to be one of many visitors on this awful internet site :D.
یکشنبه 21 خرداد 1396 08:17 ق.ظ
Hi, I think your website might be having browser compatibility issues.
When I look at your blog in Firefox, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.

I just wanted to give you a quick heads up! Other then that,
amazing blog!
یکشنبه 21 خرداد 1396 02:08 ق.ظ
Neat blog! Is your theme custom made or did you download it
from somewhere? A theme like yours with a few simple adjustements would really make my blog shine.
Please let me know where you got your design. Bless you
شنبه 9 اردیبهشت 1396 02:57 ب.ظ
Hello my loved one! I want to say that this post
is amazing, nice written and include approximately all significant infos.
I would like to peer more posts like this.
جمعه 25 فروردین 1396 04:40 ق.ظ
It's perfect time to make some plans for the future and it is time to be happy.
I have read this post and if I could I wish to suggest you few interesting
things or tips. Perhaps you can write next articles referring to this article.

I desire to read even more things about it!
جمعه 25 فروردین 1396 04:12 ق.ظ
Greetings! I know this is kinda off topic but I was wondering which blog platform are you using for this website?

I'm getting tired of Wordpress because I've had issues with
hackers and I'm looking at alternatives for another platform.
I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


موضوعات
آمار وبسایت
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

با عضویت در کانال تلگرام ما همیشه بروز باشید :)
برای ورود به کانال کلیک کنید / دانلود تلگرام نسخه ویندوز