تبلیغات
آموزش تخصصی یوگای پرانا - 37-پورتان آسانا Purvottanasana
 
آموزش تخصصی یوگای پرانا
درباره وبسایت


با سلام خدمت کلیه دوستان
این وبگاه با هدف آموزش و اطلاع رسانی در ضمینه یوگا طراحی گردیده است ، و در حال حاظر مطالب وبگاه بسیار اندک است اما امید است با کمک ومساعدت همه دوستداران یوگا این وبگاه به یک مجله اینترنتی صد در صد علمی و مفید تبدیل گردد . در این وبگاه شما هیچ گونه مطلب کپی از سایت های فارسی زبان نخواهید دید و سعی شده از ترجمه منابع انگلیسی استفاده گردد . در صورت تمایل به ترجمه متن و ارسال متون و مقالات مفید و مرتبط می توانید از قسمت تماس با ما یا از طریق شماره تماس 09178021303 با ما در تماس باشید .
instagram:prana.yoga
عضویت در گروه تلگرام
09178021303محمد مسعودیان

مدیر وبسایت : پرانا یوگا
نویسندگان
برچسبها
یکشنبه 23 مهر 1396 :: نویسنده : پرانا یوگا

معنای لفظی پوروا purva  شرق است و به قسمت جلویی بدن از پیشانی تا انگشتان پا اشارت دارد. اوتانا Uttana  به معنای کشش شدید است. در این وضعیت سرتاسر قسمت جلویی بدن به صورت شدید کشیده می‌شود.

تکنیک

1. روی زمین بنشینید و پاهای خود را رو به حجلو دراز کنید. دست‌های خود را کنار سرین‌ها روی زمین قرار دهید تا انگشتان دست‌ها به طرف پاها قرار گیرند. (شکل 35)

2. زانوها را خم کنید و کف و پاشنه‌ها را روی زمین قرار دهید.

3. فشار بدن را روی دست‌ها و پاها بیاندازید. دم را بیرون دهید و بدن را از زمین بلند کنید. دست‌ها و پاه را راست کنید و زانوه و آرنج‌ها را سفت کنید.(شکل 82)

4. دست‌ها را از مچ تا شانه بر زیمن عمود هستند. تنه را از شانه‌ها تا لگن باید موازی زمین قرار گیرد.

5. گردن را بکشید و تا حد امکان سر را عقب ببرید.

6. یک دقیقه با تنفس طبیعی در این وضعیت بمانید.

7. دم را بیرون دهید؛ آرنج‌ها و زانوها را خم کنید؛ بدن را پایین بیاورید؛ روی زمین بنشینید و بیارامید.

تاثیرات

این وضعیت مچ‌ها و قوزک‌ها پاها را نیرومند می‌سازد؛ حرکت مفاصل شانه‌ها را بهبود می‌بخشد و قفسه سینه را کاملا بسط می‌دهد. این خستگی حاصل از آسانا های توان فرسایی که درآن‌ها رو به جلو خم می‌شویم با انجام دادن این آسانا از بین ‌می‌ود.





نوع مطلب : آساناهای متوسط، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
دوشنبه 16 مهر 1397 06:06 ب.ظ
I blog quite often and I genuinely thank you for your content.
This article has truly peaked my interest. I am
going to bookmark your site and keep checking for new information about once a week.
I opted in for your RSS feed as well.
یکشنبه 15 مهر 1397 07:57 ق.ظ
You really make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be actually something which
I think I would never understand. It seems
too complicated and very broad for me. I'm looking forward for your
next post, I will try to get the hang of it!
یکشنبه 15 مهر 1397 01:02 ق.ظ
May I just say what a relief to uncover someone that really understands what they are discussing on the internet.
You definitely understand how to bring an issue to light and make it important.
More people need to look at this and understand this side of the story.
I can't believe you aren't more popular given that you most certainly
possess the gift.
شنبه 14 مهر 1397 12:38 ق.ظ
Hi, i think that i saw you visited my site thus i came
to return the desire?.I'm attempting to to find things to
enhance my website!I assume its ok to use a few of your ideas!!
جمعه 13 مهر 1397 09:51 ق.ظ
You made some decent points there. I looked on the net to find out more about the issue and found most people will go along with your views on this
web site.
جمعه 13 مهر 1397 03:44 ق.ظ
Useful info. Fortunate me I discovered your website
accidentally, and I am stunned why this twist of fate didn't took place earlier!
I bookmarked it.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


موضوعات
آمار وبسایت
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

با عضویت در کانال تلگرام ما همیشه بروز باشید :)
برای ورود به کانال کلیک کنید / دانلود تلگرام نسخه ویندوز